Går det godt.

lørdag den 18. juni 2011

Tistrup ny Plejehjem..


Klik på billedet

Af Tonni Storm Nikolajsen..

Jeg sidder og tænker, når jeg bliver gammel, hvad vil jeg helst, et liv med udsigt til en gade hvor bilerne suser forbi, eller, et udsigt til naturen, frisk luft, plads omkring mig, et sted hvor der er mulighed for at sidde og se ud over en sø, og følge naturens skift, et nyt panorama billede hver dag, ja hvad skal jeg vælge? Der er nok nogen der vil vælge benzin os og gade støj, frem for den friske luft med naturen uden for døren, men det er vel også fint nok, men da en by på Tistrups størrelse kun kan have et plejehjem/center, er det vigtigt, at plejehjemmet bliver placeret mest hensigtsmæssigt, så der er plads til udvidelser, plads til parkeringspladser, hvor der kan udnyttes alternativ energi, fx i form af jordvarme, at byggeriet bliver bygget, så det bliver fremtidssikret, med det nyeste teknologi, og hvor der altid vil være mulighed for en tur ud i naturen, uden der skal laves de store foranstaltninger.

Det er vedtaget, at Tistrup skal have et nyt plejehjem, så det burde være på plads, hvor den skal bygges, men trods det, bliver der indkaldt til et borger møde, om plejehjemmets placering, er det for at trække tiden ud? Eller skal der træffes en anden beslutning end den, der er vedtaget? hvem ved, Buhl ved.

De der er i tvivl, om hvor plejehjemmet skal placeres, skulle sætte sig på en af bænkene i byparken og lade tankerne flyve, indånde den friske luft, og tænke på Peter AG sang, når jeg bliver gammel vil jeg sidde på en bænk, nu er det godt nok ikke havet, men, vandet i søen og hvad er mere beroligende end vand.

Det med, at søge det beroligende i vand, blev udtalt af den græske filosof, Sokrates der levede omkring 400 år før vores tidsregning, han sagde: mennesket søger til vandet, når de bliver gamle, på grund af, at de søger tilbage til deres oprindelse, hans filosofi var, at vi nedstammer fra vandet..

Men mød op på mandag i hallen og giv din mening til kende

Prøv at se billeder fra placeringen af plejehjemmet, samt hvilke omgivelser det nye plejehjem vil komme til at ligge i på Se Her..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar