Går det godt.

søndag den 23. februar 2014

Artikel fra byrådsmedlem Stig Leerbeck..

Det lykkedes. Horne er igen repræsenteret i Varde Byråd. Tak til de mange der stemte - Horne havde en flot valgdeltagelse - de mange der stemte på Venstre og de mange der stemte personligt på mig.
Jeg har fået plads i Børn & Undervisning (børn fra 0-18 år), Børn og Unge samt Varde Forsyning. Mads Sørensen fra Sig og jeg kørte et godt parløb gennem hele valgkampen og efter fælles overenskomst valgte vi udvalg, der supplerer hinanden for derved at betjene vore områder bredest muligt. Mads kom i Plan & Teknik og Kultur & Fritid, så vi er godt dækket ind.

De første sager i udvalget for Børn og Undervisning er “gamle” sager som har ligget underdrejet. Det var dels børnehaven i Tistrup og dels overbygningen på Lykkesgårdsskolen. Begge sager med mulig interesse for Horne.
Vi besluttede at indstille til byrådet at genopbygge overbygningen på Lykkesgårdsskolen til 9. klasse med 2 spor i overbygningen. Beslutningen blev til ved et kompromis, hvorefter Lykkesgårdshallen, der også er ramt af skimmelsvamp, skulle indtænkes i byggeriet. Derved åbnes mulighed for en bredere vifte af anvendelsesmuligheder. Tanken er at tage højde for fremtidige strukturændringer i lyset af af den kommende skolereform samt udviklingen i børnetallet.
Vi indstillede til byrådet at en ny børnehave i Tistrup skulle placeres samme sted som den tidligere. Vi valgte dermed at imødekomme de stærke lokale ønsker på området.

Jeg vil i mit fremtidige arbejde gøre meget for at være tilstede på lokale møder og jeg modtager gerne invitation til at deltage, hvis institutioner, foreninger eller virksomheder ønsker at delagtiggøre mig i relevante problemstillinger eller blot få en snak om løst og fast.

Stig Leerbeck

Ingen kommentarer:

Send en kommentar